måndag 21 april 2014

Packåsna och kläder fulla av minnen

Hur hamnade jag i denna jävla röra??!
Släpp ut mig! Rädda mig! Gah..
Och mitt i allt ska jag börja rensa kläder jag inte vill ha? Varför gör jag så?! ;)
Haha.. Jag är fan inte klok.
Men jag gillar då jag inte är klok.
Då går det undan. ;)

Jag gillar att rensa och gräva längst in i garderoben då och då. Det är som att gräva i sitt förflutna. Jag klämmer, luktar och känner på kläder som jag inte använt på länge. Tänker tillbaka på när jag använt dem sist. Minns, upplever.. Jag ler. ;) Kastar vissa plagg i den stora plastsäcken. Andra flyttar jag längst fram istället för längst bak.
Kläderna får nytt liv. 
Det är härligt, lite vemodigt och häftigt på samma gång.
Långt långt bak i garderoben låg en hög med ca 10 tröjor. Dessa hade jag då jag bar på min Svea. Jag luktade, klämde och kände på dem med. 
Underbart ju! De kan jag aldrig i helsike slänga. Nä.. De får bo kvar längst bak ett tag till. :) 

Snart är all enorm påskpackning borta.. Typ. Samt en massa plagg som inte längre får bo kvar i min garderob. De får gå vidare och skapa minnen hos någon annan. :)

Puss /Mama Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar