onsdag 23 april 2014

Tack Umeå!

Jag har mycket att tacka björkarnas stad för. Jag har behövt Umeå. För utan Umeå tror jag inte att jag hade varit samma människa. En människa som jag gillar.

Umeå har gett mig en utbildning, ett arbete och arbetslivserfarenhet.
Umeå har gett mig mina allra bästa vänner, många skratt och härliga äventyr. Umeå har gett mig galna fester, sena nätter och underbar musik. 
Umeå har gett mig feminismen, mina starka åsikter som jag nu vågar ropa ut.
Umeå har gett mig självkänsla, självförtroende och chansen att se mig själv med andra ögon.
Umeå har gett mig mitt barn och hennes första år. Svea är född här och har gått sitt första år på förskola här.
Jag har varit mammaledig här i Umeå. Jag har varit sjuk här. Vi har flyttat här i Umeå. Vi har bofäst oss här.

Men.. Min familj är inte här. Tryggheten då vardagen arbetar emot oss finns inte här. Nätverken, enkelheten, nödlösningarna.. De finns inte här i Umeå.
Mina rötter, mina fötter.. De finns inte här.
Jag är inte Umeå. Även om jag alltid kommer älska denna stad. Och återkomma MÅNGA gånger.
Jag är Norrbotten.

Och nu kommer jag hem. 
Som en starkare, mer högljudd, vuxen och MYCKET mer självsäker fröken Karlsson. 
Så.. Passa er. ;) hehe.. 

Puss /Mama Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar