måndag 11 augusti 2014

27 years and going strong

Idag fyllde jag hela 27 år.
Har blivit så fint uppvaktad av min familj. <3
Ålder skämmer mig inte det minsta. 
Gillar att bli äldre. Känner mig snyggare, starkare och häftigare för varje dag som går. Hehe.. :) Med åren har i alla fall jag hittat mig själv och insett mitt värde.
Jag har hittat och vågat använda min röst.
Jag har grävt fram bitchen i mig som
absolut behövde få komma ut. För jag har verkligen alltid varit för snäll. 
Men jag får väl lov att säga att jag är en ödmjuk, rättvis, glad, rättfram, ärlig, omtänksam, arbetsam, galen och kärleksfull bitch. ;) haha..

Men det har tagit 27 år att hitta mig själv. 
Jag är inte längre rädd för att göra fel eller för att folk inte ska gilla mig. 
Livet är alldeles för kort för att gå omkring och tänka på sånt. 

Jag har hittat det jag är bra på. Jag är en skitbra pedagog. Och jag vågar säga det också. Väldigt osvenskt av mig. Hehehe..

Det är skönt att landa i sig själv. Att hitta sin plats och att känna att man är på rätt väg. Det allra skönaste är att landa i sitt skinn. Att känna sig bra och tillräcklig i den hud man bor i. I sin kropp.
Har ändå en bit kvar men om man nu jämför min kroppsbild nu och som 17åring så går det inte ens att jämföra. :)
Jag trivs med att vara jag. 
Jag är okej. Jag duger alldeles utmärkt och jag har styrkan att påverka mitt liv och det som sker omkring mig genom att våga ta för mig, ta plats, höja min röst och aldrig backa. 
Det krävs mod för att nå sina mål och för att testa sina vingar.
Och på mina 27 år har jag blivit jävligt modig.

Jag har vågat flytta till Umeå för att plugga och jag vågade att flyga långt hemifrån i flera år för att se en annan del av livet. Jag kommer aldrig att ångra Umeå. Underbara Umeå. :)
Umeå har gett mig så ENOMRT mycket.
Man kan absolut säga att Umeå och de människor som finns där har hjälpt mig att bli den människa som jag idag trivs med och känner mig trygg med.
Nog trygg för att våga flytta hem igen.
Ta ett nytt steg. Även det kräver mod.
Att helt släppa taget och börja på ny kula med arbete, hem och vardag. 
Jag är modig.

Men det tog 27 år. 
Därför ser jag fram emot att bli ännu äldre. Just för att komma ännu längre med mig själv och med min framtid som jag delar med min familj.

Jag ska våga mycket mer.
Både i yrke, ännu mer studier, med familjen, med mina drömmar och med mina intressen som jag vill utveckla till mer än bara intressen.

27 år och påväg.
Och här kommer jag! 
Och se upp!
För jag stannar inte upp för idioter. ;)

Puss /Mama Linda




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar