söndag 10 augusti 2014

Lång vecka med en härlig helg

Veckan blev lång och full av jobb i 6 dagar av 7.
Tomas jobbade lördag/söndag så jag och Svea bestämde oss för att dra till Vidsel och sova hos mormorn och morfarn lördag till söndag. ;)
Så mysigt! Och jag fick sovmorgon!
Jag och pappa drog iväg på en fisketur igår kväll. Tyvärr fick farsgubben 5 fiskar och jag fick 1.. Jaja.. Vänta bara tills vinterns pimpelfiske drar igång! Då jävlar! :)

Idag har vi hälsat på min faster med man i deras stuga i Bredsel. Sen åt vi god lunchbuffé på hotell Storforsen. Grymt gott. :)

Veckan har bjudit på inskolning och vardagsmys. Och Svea har fått en hel del nya kläder till höstens lite kyligare dagar. Och några ROSA! Hehe. ;)
Jag gillar inte rosa och har aldrig gjort men jag tänker inte ta ifrån Svea någon färg eller mönster bara för att jag inte gillar det. Här ska allt vara okej. ;)
Genusmorsan galloperar vidare. Hihi!

Imorgon börjar en ny vecka. Och jag börjar åter igen som pedagog. Fast i en ny kommun. Min hemkommun. Spännande, roligt, ångestladdat och läskigt på samma gång.
Men det kommer bli bra. :)
Var sak har sin tid.
Och jag kan min sak. Det är bara köra på. 

Puss /Mama Linda 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar