tisdag 19 augusti 2014

Feministiskt Initiativ

Jag blir så exalterad då det nu börjar trappas upp i valkampanjer runt omkring i vårt avlånga land. Politik intresserar mig otroligt mycket och jag har själv börjat ta mer initiativ i mitt eget parti.
Ska dela ut valsedlar och förhoppningsvis ska vi lyckas få hit politiker från F! för ett så kallat "homeparty" där en etablerad F!'are tar plats och berättar om just våran politik. ENOMRT intressant. 
Sist jag var på ett sådant så var självaste Gudrun Schyman talesperson. Grymt bra! :)

F! är ett självklart val för mig. Inte bara för att jag är feminist. Jag är även antirasist och anser att alla människor oavsett kön, sexuellt läggning och härkomst ska ha samma värde och samma förutsättningar och rättigheter.
Så är det inte idag. 
HBTQ-personer får inte gifta sig i kyrkan och på många ställen i världen så får de inte adoptera och på alldeles för många platser så får de inte ens visa sin kärlek öppet utan att hamna i fängelse!
Helt sjukt! :( Människor får inte älska varandra. Det är så fel som det bara kan bli! 

F!'s politik är för människor. Den är mänsklig. Det handlar inte om en massa jävla siffror hit och dit utan det handlar om människovärdet.
Det handlar om mäns och kvinnors lika värde. Om barns värde när där de förtjänar en bättre skola och förskola där de från barnsben lär sig grunden till jämställdheten. Genom ökad genuspedagogik så får barnen de rätta verktygen för att växa upp och arbeta för ett jämställt samhälle. Ett samhälle som inte gör skillnad på människors kapacitet, värde, förmågor och kunskaper utifrån dennes kön.
Ett samhälle där normer, könsstereotypa mönster, roller och förhållningssätt är ett minne blott.
Ett samhälle där vi alla är människor.
Människor som för den sakens skull ändå har två kön, ett eller inget. Det har bara ingen betydelse. :)

Det finns så mycket jag vill skriva om F!. Men det blir övermäktigt. Det är fullt av känslor. Starka känslor som är så enormt trött på att ständigt se med sina genusglasögon, feministglasögon och MÄNSKLIGAglasögon att världen runt om är så skev och så full av hat.
Hat mot människor som inte lever efter normen.
Normen måste BORT! 

Det som glädjer mig är att F! är starkt och att fler och fler röster talar mot hatet och mot vård ojämställda samhälle. 
Det värmer. Vi är många som ser med andra ögon. Och tillsammans ska vi in i riksdagen. 

Störst av allt är kärleken.
Ta plats och rösta rosa. <3

Puss /Mama Linda 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar