måndag 18 augusti 2014

Hela jag

Nä då.

Har inte alls mycket just nu. ;) haha!

Nytt jobb som en ska arbeta in sig i med nya barn och nya kollegor.

Svea har börjat ny förskola och Tomas har börjat om att arbeta efter 2 veckors föräldraledighet.


Samtidigt ska jag jobba lite lördagar här och där och jag har sjukt många beställningar på mina smycken (VeraVagina) vilket är superkul men såklart kräver sin tid. ;)

Lekstugan ska målas och piffas, gardiner ska sys och jag ska jobba på med mitt parti inför valet genom att dela ut valsedlar och lite annat smått och gott kring det. Hehe.. Vilket också är sjukt kul!

Lite intressant litteratur ska läsas inom jobbet (också kul)  och jag ska träna, lägga mig kl 22 (nu!) och drömma om

en röd/grön/rosa regering. ;)


Vänner ska besökas, familjen ska vårdas ömt och mat ska stå på bordet (tack och lov att vi är två).


Jag känner mig glödhet, verkligen ON FIRE, arbetsam och enormt kreativ. :) Samtidigt så känner en efter för lite på en kropp som för inte så längesen var rejält sjuk.

Men med träning, bra kost och god planering så ska jag hålla mig flytande. För min och familjens skull.

Jag mår som bäst då jag får utvecklas, utmana min själv, vara kreativ och utföra mina intressen och det jag brinner för.


Politiken är viktig för mig. Den vill jag utveckla mer. Valet i september är väldigt avgörande. :) vi får se vad som sker. Ska bli roligt att följa i vilket fall som helst.

Mina smycken är också viktiga. Med sitt budskap och starka betydelse.

Allt jag står för. Allt jag är. :)

Mitt arbete är så enormt viktigt för mig. Min roll som pedagog är ett kall (ja jag får vara klyschig nu) som jag brinner enormt mycket för.


Så förutom min familj så måste jag få hålla på med allt det där andra också. Min arbetsamma, konstnärliga, debatterande och drivande sida.

Trots att det är mycket man faktiskt skulle kunna välja bort för att inte ränna runt så förbaskat så är just allt det där "andra" som gör mig komplett. 

Till just jag.

Jag är först och främst Linda, mamma, sambo, dotter och vän.


Men sen är jag feministen, genuskämpen, idealrevolutionären, pedagogen, politikern, debattören, smyckesmakaren, konstnären, inredaren och en jävla massa annat. :)


Jag måste vara allt det för att bli hel. Oavsett om jag har tid eller ej. Hihi.. Jag måste alltid få vara HELA JAG för att vara mitt BÄSTA JAG. 


Puss /Mama Linda 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar