onsdag 30 juli 2014

Jobb, vardag, vänner och familj.. Här HEMMA..

Ja.. Som ovanstående ord lyder så ser också vårt liv ut. ;) 

Vi jobbar en jäkla massa. För att vi kan, vill och vågar. ;) Familjen stöttar och ställer upp. 
Jag ser fram emot mitt nya år som pedagog i min hemkommun. Känns som att ingenting kan stoppa mig nu. 
HÄR KOMMER JAG!
Ska ta för mig, våga och kasta mig ut. 
Jag är pedagog och det är det jag är allra allra bäst på. 
Min plats på jorden.
Nu ska man bara hitta sin plats i Älvsbyn.
Dags att börja om på ett nytt ställe.  
Bring IT on! :)
Jag är redo. 

Sen har vi vännerna runt omkring. Aldrig ensamma. Så härligt! :)
Både nya, gamla och nygamla bekantskaper. 
Allt känns rätt. 
Jag vet vilka jag vill dela vardag och tankar med och vilka som får stå utanför. För att JAG mår bäst så. <3

Familjen är viktigast. Svea får umgås med tjocka släkten så mycket det bara går. Vi med. ;) De finns alltid där.
Hon har varit med sin underbara morfar i 3 veckor nu. Sista dagen imorgon.
Sen går Tomas på föräldraledighet för att skola in vår fantastiska unge på förskolan igen. :) Kommer gå galant. 
Hon är så duktig.
Sen blir det 100% jobb för oss. Svea ska gå förskola ca 75% med hjälp av mormor och morfar. Perfekt för henne. 
Nu kör vi! 

Huset är vår stora trygghet. Det är vårt HEM. <3 Där hjärtat bor.
Trodde inte man kunde känna så för ett hus. Men det kan man.
Ren kärlek. :)

Jobb, en jäkla massa kärlek, samarbete, vänskap och vardagsbestyr.
Vi har slagit oss till ro mitt bland det.
Och jag mår bra.
Bättre än på mycket länge. :)
Jag känner den där glöden, den där elden.. Som är JAG. Som var jag innan jag tappade bort det för en stund. Men jag kommer tillbaka. Bigger, better and stronger. 
Året vi lämnade bakom oss var tufft.
Men jag är många erfarenheter rikare. Och jävligt mycket starkare.
Jag är sjukt stark! Och stolt. 
Och så jävla HEMMA. 

Året som kommer är ett år fullt av mål.
Jag ska bli än mer stark mentalt och även fysisk. 
Jag ska vara den pedagog jag är och ge ALLT. Som jag alltid gjort. Och utvecklas än mer på vägen. Jag har mycket i bagaget och är full av kreativitet, idéer och kunskaper. Jag kan tillföra.
Jag ska göra allt som gör mig glad. Vara med min familj och bara leva. Fullt ut. <3 i det hus vi alla älskar. 
Ta vara på de små stunderna och bara köra ända in i kaklet. ;)
Jag ska säga NEJ och jag ska säga JA.
Men ALDRIG bli överkörd av någon. För jag är värdefull och min kompetens är av värde.
Jag kommer aldrig ta skit, aldrig ge skit och aldrig vara en skit.
Jag kommer leva som jag lär.
Med feminismen och genusmorsamuskler i ryggsäcken ska jag kasta mig ut i det pedagogiska havet. 
För hålla tyst gör jag aldrig. Förändra och så frön gör jag alltid. :)

Gråta, skratta, njuta och andas.
Här kan jag göra allt. 
Här HEMMA är jag allt.

Puss /Mama Linda 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar