söndag 6 juli 2014

Just Don't!

Känner att jag måste blogga trots att jag borde sova för längesen.
Men jag måste fan varna allmänheten!

Ikväll så hade jag planerat en riktigt härlig spakväll för mig själv.
Vi har ju badkar nu för tiden så jag bestämde mig för att både skrubba hela mig med peeling och raka mig för en gångs skull. :) hehe.. 
Sagt och gjort.
Jag spolade upp härligt varmt vatten och tillsatte lite olja och bubbelskum.

Det skummade härligt och jag kände direkt hur mjuk jag blev av oljan.
Wonderbart!
Satte igång med rakningen.
Jag är en mycket hårig människa och rakar mig väldigt sällan. För jag tycker inte det ger mig något. Men nu kände jag för att raka mig så det vad bara att sätta igång med röjandet. ;)
Och helvete vad det röjdes.
Hår flöt runt överallt. Men plötsligt försvann allt. 
Vars tror ni?

Ja det klibbade fast på badkarsväggen och botten. Oljan la sig som en hinna och allt hår fastande i det!
Inte mysigt.
Jaja.. Jag tänkte inte så mycket mer på det. Bara att skrubba bort sen.
Så efter rakningen satte jag igång med peelingen. Peelade som en jävla dåre och såklart på HELA kroppen.
Fötterna filades och naglarna likaså.

Tog vatten och försökte skölja bort peelingen. Men det satt för fan fast!
Oljan som jag såklart tagit åt helvete för mycket av la sig som en fettig hinna även på mig.. Så peelingen fastnade.
Typ som att man skulle bada i en pool med smör och sen rulla sig på en sandstrand! Och eventuellt även i en dutt tapetklister. Jävlar.. :(

Satt nu i en jävla soppa av olja, hår och peeling. Allt liksom klibbade fast på mig som en ond fästing. Fan!

Jaja.. Tvättade håret med schampo och balsam.
Sen körde jag tvål på hela kroppen.
Men det hjälpte inte.
Kakan med hår och peeling var kvar. :(
Ca 5 tvättar senare så kunde jag äntligen kliva ur badkaret.
Fick skrubba mig med en jävla borste!
Var röööööd. Haha!

Sen var det badkarets tur. Suck..
Vilken soppa!
Fick  skubba som inni bomben innan håret, oljan och sanden i karet äntligen for ner i avloppet.

Så det jag vill säga är:
Raka dig gärna i badkaret
Peela dig gärna i badkaret
Fyll gärna ditt badkar med mjukgörande och skön olja.
MEN GÖR DET FÖR I HELVETE INTE SAMTIDIGT!
Just Don't!

Punkt!

Puss /Mama Linda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar