tisdag 15 juli 2014

Planerar och konspirerar

Hjärnan går på högvarv. ;)
På söndag är det dags för Sveas 2 års kalas. Har fixat det mesta till det.
Ska bara springa på affären. 
Kommer bli så kul. <3 

Nästa lördag är det dags för våran 50-talsfest. Så jävla roligt det kommer bli!
Jag planerar för fullt och igår hämtade jag en bålskål och ljusslingor hos Mammsen och Pappsen och idag har jag handlat papper till pyntet samt knåpat ihop tipsrundan (med 50-tals frågor). Har även planerat till några lekar. ;)
Ska göra en massa pynt, hämta den hyrda karaokemaskinen, ordna till alla lekar och preppa för drinkarna. ;)
Massor att göra!
Tur att vi ska ha sovfrämmande som jag kan använda som slavar. Hehe..

Sen så ska det sista planeras kring maten. Vi ska bjuda på tapas/plockmat så det blir bara en enkel liten buffé med lättare smårätter. Men några aptitretare och godsaker blir det i alla fall. :)

På altanen blir det dansgolv och i vardagsrummet ska karaokemaskinen få jobba hårt! Hehe.. 
I garaget blir det pokerbord och lite "garagefest". ;) 

Och mest ser jag fram emot allas kläder. Det ska bli kul att se hur alla tolkar temat (50-tal).
Jag har tolkat det med en blommig nyinköpt 50-talsklänning och en häftig frisyr i sann rockabillyanda med blommor och lockar. Längtar tills man får fixa till det.
Halva nöjet ju! Så roligt!

Dags att sova nu och planera vidare i huvudet.
God natt!

Puss /Mama Linda 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar