tisdag 15 juli 2014

Min unge

Idag var det en alldeles speciell dag. 
För två år sedan så föddes våran älskade unge. Hon kom med buller och bång en hel månad för tidigt. ;)
Och idag blir hon två år. Våran älskade lilla Svea. <3

Det har varit två år av mycket blandade känslor men som alltid har toppats med en enorm kärlek.
Idag står vi helt förundrade över varje steg vår goding tar i sin utveckling varje dag. Nya ord, meningar och funderingar.
Smarta Svea. ;) och snabbt går det..
Snabba Svea. Hehe..

Idag hade jag min lediga dag. 
Så Svea har fått öppna paket i våran säng på morgonen. Sen har vi strosat på byn, ätit palt och glass på mormorns konditori och vi har varit på utflykt i Storforsen och ätit middag hos mormor och morfar i Vidsel. En härlig dag men en massa skoj. ;)
Svea har lekt med sina nya leksaker.
Men den bästa av dem kommer om några dagar. En lekstuga. :)
Och på söndag är det dags för Sveas kalas. Ska bli så roligt. 

Det blev en sen kväll för en våran tvååring som inte alls tyckte det var dags att sova. Många intryck under en dag. Hon ville fortsätta leka med sin Dora-docka och rita med sin nya ritplatta. 
Tur det kommer en ny dag imorgon.

Förutom att fira hela dagen lång så har jag och Tomas haft en målarkväll.
Tomas har målat brädorna runt garageportarna samt bodan.
Självklat tog färgen slut när bara halva bodans dörr fått färg. Ser inte klokt ut. ;) måste åtgärdas snabbt. 

Jag själv har målat inne. 
Några små väggpartier och ovanför en garderob. Samt att jag har bättrat på skavd färg i trappen och runt några lister och dörrkarmar. ;)
Blev skitbra. Ska dra några fler drag imorgon.

Nä.. Dags att sova.
SveaDagen har varit helt underbar. <3

Puss /Mama Linda 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar