torsdag 4 december 2014

Hålla tankarna i styr med julklappar

Livet har en tendens att knacka på rätt så tätt nu för tiden..
Denna gången är det lite väl läskigt. Men vi hoppas på det bästa. Det finns inget annat. 
Tankarna som redan är i uppror susar nu iväg åt alla möjliga håll.
Katastroftankar, tänkOm-tankar och negativa tankar dyker upp.
Plopp plopp plopp! Så är dom där och gnager på en inifrån och ut.

Jag har många metoder för att tygla tankarna. Ställa motfrågor till dem och vända på dem. Resonera kring sannolikhet och andra möjlighet. 
Och såklart.. Totalt lägga tankarna på annat.
Det gjorde jag ikväll.
Tomteverkstad fick det bli. ;)

Slog in alla Sveas klappar samt att jag hann med en åt mamma och en åt pappa. 11 stycken totalt.
Har massor kvar men det tar tid för jag gör etiketterna från början också samt att jag har en design i huvudet som jag vill följa. :) hehe.. 
Välarbetade klappar som är tidskrävande men det behövs då en behöver mycket att försöka koncentrera sig på för att inte tänka på katastroferna runt omkring.

Men förr eller senare måste jag möta även dem. Men just idag ska jag trycka bort dem så långt det bara går. 

/Linda

 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar