söndag 7 december 2014

Själavård i Kåbban

I helgen har jag vårdat själen i Kåbban tillsammans med Svea, mamma och pappa. <3
Tomas jobbade tyvärr men vi har ändå haft en jättemysig helg. 
Vi har varit ute största delen av tiden. Svea har åkt skidor och bob.
Självklart tog vi oss även en sväng med skotern. Svea tyckte det var så mysigt att hon somnade i mitt knä sittandes bakom morfar på Ski-doo'n. Skönunge!
Fattar forfarande inte hur det är möjligt att somna när det låter och skumpar så mycket som på en skoter. :) hehe..
Sen har vi grillat korv och varit på upptäcksfärder. Hon pratar på in och utandning och nya ord och meningar kommer hela tiden. Hon räknar och filosoferar, leker och dansar. <3
Och hon älskar Kåbban. 
Jag med.. Har andats frisk luft och bara tagit det lugnt. Så härligt. 

Vid lunch idag drog vi mot Vidsel. 
Där har Svea inspekterat mormors underbara julpynt och lekt ännu mer.
Vi har druckit glögg och Svea har klätt sin lilla gran samt tagit sig ett bad. <3

Sen drog vi hemåt. Jag skönsjöng alla julsånger jag kunde komma på. Både opera och med tomtenisseröst. Hehe.. Svea tycker i alla fall om när jag sjunger. Ibland. ;) Väl hemma så somnade hon direkt. 
Jag har sen pysslat med Veror, färgat min ombre och målat naglarna.
Pysselmys helt enkelt. 

Helgen har varit bra. Med inslag av sämre stunder då mitt mående tar över. Men jag lär mig hantera det. Och jag får så enormt mycket stöd. Det går sakta framåt.

Nu ska jag försöka sova som mina snarkande älsklingar redan gör här bredvid. Svea skedar sin pappa (som vanligt) och jag kan inte låta bli att le när jag ser dem. Så jäkla söta. Mina hjärtan. <3

/Linda 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar