fredag 19 december 2014

Här råder hygienisk hysteri

Har kanske kommit på en bra metod för att hålla magsjuka borta. Att tatuera sig i magsjuketider. ;)

Klockrent ju!


För i alla fall jag tvättar händer, armar och klockan minst 7-8 ggr om dagen om inte mera och spritar och smörjer och torkar och spritar lite till.

Och jag tvättar Sveas händer också onödigt mycket och torkar ytor ordentligt, byter vatten i våra vattenflaskor gång på gång och det är nytvättade kläder varje dag från topp till tå. Helst med sprit på! ;) och duschande, torkade med tvättlappar och enorma byten av handdukar. 

Sängkläder ska vara rena, sovkläderna likaså. 

Alla smörjors förpackningar jag använder ska spritas av och min telefon och klocka får sig en hel del spritande de med. ;)

Magsjukan kanske gick in i huset. Men vände i dörrn! Haha! 


Allt detta för att jag aldrig någons ever igen ska få rosfeber eller stafylokocker eller annan infektion i mina tatueringar. No way! Så jag tvättar, spritar, smörjer, byter allt överallt, torkar, städar och nojar vidare. 


Och vi kanske till och med även slipper magsjukan i denna hygieniska hysteri. :) ett stort plus i kanten.

Svea börjar dock bli less på mitt allt för förekommande torkande av hennes händer, mun och näsa. Sorry Kiddo. Det pågår bara i några små dagar till. ;)


/Linda 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar