måndag 13 oktober 2014

Framtiden

Även fast jag vet att jag inte ska fokusera på framtiden i första hand utan på nuet, så kan jag inte rå för att grubbla.
För det gör jag.. 

Jag är en bra fritidspedagog. Det vet jag. Och jag är i vanliga fall trygg i den rollen. Men jag kan inte vara det just nu. Om jag någonsin kan vara det igen är osagt. Men just nu kan jag inte det. Tror jag.. I alla fall känns det så just så i detta nu. Vem vet hur min slajmhjärna känner om en vecka? 

Jag tänker på vad jag vill jobba med sen. Efter den här tiden. Kanske efter jul? Kanske om ett halvår? Ett år? Vem vet.. Men jag ska absolut jobba igen. Jag älskar att jobba. 
Jag är en enormt kreativ människa, med öga för detaljer och med en skapande ådra.
Den är jag stolt över. :)
Och den vill jag utveckla än mer. Och jag är duktig på att sälja och har mycket god kassavana. 
Jag vill jobba med inredning och design. Kanske också med blommor? 
Hur som helst vill jag gå till ett jobb och möta kunder, fixa och trixa, stapla och trava, skapa och pynta.. Och sen gå hem. Inte bygga upp en massa relationer och lösa konflikter. Inte just nu.
Jag jobbar jävligt bra i grupp. Vilken som helst. Men inte i en barngrupp just nu.
Jag vill jobba mer fysikt än psykiskt.
Om ni förstår var jag menar?
Och jag vill arbeta med mina intressen. 

Så.. Råkar nån söka en jävligt inredningsintresserad, kreativ, kassavan och säljarinriktad samt utbränd fritidspedagog som har öga för design och form.. Men som inte kan arbeta som fritidspedagog just nu. ;) Hör för tusan av er. Jag är öppen för förslag. 
Haha! :)

Jag behöver en chans. Jag behöver få komma in i något nytt. Jag behöver något annat i mitt liv. 
En nystart. 


/Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar