tisdag 21 oktober 2014

Febern som går upp och ner

Igår så trodde vi att Sveas feber vändt. Men vi hade fel. Den gick upp och ner under hela dagen. Men gick att hålla i chack med alvedon. 
Hon somnade som vanligt strax efter 19:00 och jag tog febern igen runt 21:00. Då hade ungen 40,5 grader!!
Och när hon somnade hade hon 38!
Jösses..
Då blev det avklädning, baddande med vatten, supp och tröstande.
Sen somnade hon igen. Febern sjönk snabbt.
Jag har tagit feber på henne hela natten med den höll sig stabil. 
Nu på morgonen har hon 38 grader utan supp. Vilket är helt godkänt med tanke på hur högt den har legat.
Hon är pigg, busig och glad. Hon dricker bra både vatten och vällingen.
Och hon kissar bra. 
Så vi får avvakta och se vad som sker.
Hon ska få bada nu på morgonen så att hon får svalka sig lite. 

Jag är så trött och har enorm huvudvärk.. Men samtidig känner jag mig stark för hennes skull. :) Tigermamman.

/Linda 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar