söndag 12 oktober 2014

Intressen

Något jag upptäckt än mer nu när jag är inne i en period av psykisk ohälsa, är hur viktigt och nyttigt det är att göra det en tycker om. 
Att utgå från sina intressen och det som ger en lugn. Ge tid åt sånt som ger återhämtning. Jag letar och försöker hitta stunder av återhämtning varje dag. Det är en stor del i mitt tillfrisknande. 
Det handlar om att vila såklart, men också att umgås med de jag älskar och de jag känner mig trygg med, samt att göra sånt jag gillar. 
Inredning, pyssel, skapande, konst, utflykter, promenader, film, fiske, naturen, lek, middagar, fika, musik, sång, Kåbban och mycket mer.
Det är några av mina intressen som ger mig glädje, lugn och återhämtning. <3
Min familj är mitt allra största stöd och de hjälper mig så enormt mycket med det jag går igenom. Svea är ljuset i denna tunga period. Utan henne vet jag inte vars jag varit nu. Hon är den jag kämpat för. Svea och Tomas är dem som driver mig framåt. Det är för dem och mig själv som jag SKA bli frisk. Den största drivkraften. 
Tack vare dem så vet jag att detta kommer att gå bra. På något sätt så ska jag tillbaka. :)

/Linda




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar