måndag 20 oktober 2014

Instinkt

Dagen blev inte som planerat. Svea fick helt plötsligt en febertopp som steg till närmare 40grader. Rädslan för feberkramp kom som på beställning för mig. :( 

Men jag lyckades få ner febern med hjälp av alvedon, avklädd unge och baddande med blöt handduk. Samt att hon faktiskt drack en massa vatten. Ca 1h senare så var hon pigg igen och febern gick rejält neråt. :) sen har febern gått upp och ner under dagen men jag har klarat det. Jag har varit lugn, känt mig stark och Svea har också hållit sig lugn och varit fantastiskt mysig. 


Jag har varit ensam idag. Mellan 12:00 och ca 16:30 har jag tagit hand om mitt sjuka barn själv. Instinkten kickar in och jag har faktiskt mått helt okej med tanke på min egen sjukdomsbild. :) Jag har kvar motorn där inne någonstans. Den kommer fram som starkast då jag behöver agera tigermamma. <3 

Jag är så stolt över mig själv och över våran duktiga Svea som varit så stark trots att hon varit rejält nedgången i idag. 

Vi motade febern och kämpar på tillsammans. 

För tillsammans är vi starkast. 


/Linda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar