torsdag 25 september 2014

Bra dag

Idag har jag haft den bästa dagen sen jag blev sjuk. :)
Och då var ändå morgonen tung och jag låg länge. Men hela skillnaden var nog att jag faktiskt fick och kunde sova jäkligt länge. För att det ska funka så behövs en insatts av hela min underbara familj. 

Jag har lyckats följa mamma och hämta enar, jag har planterat och varit ute och fixat på gården i 2 h. Morfar och Svea hängde på. <3
Vi plockade granris tillsammans och jag har begravit alla kvarvarande sommarblommor och bytt ut dem mot riset. :) Ska nu bara hitta lite rönnbär att dekorera med. 

Vi har käkat pizza till middag (beställd) och sen har jag även städat undan lite inne vilket jag inte orkat på länge. ;)

Sen jag har målat mina halloweenmasker ett varv. Jag vet ännu inte om de kommer användas för jag vet inte hur jag mår om en månad. Men jag ska göra dem ändå. Pysslet håller mig igång på ett bra sätt. 

Jag älskar att skapa. 
Jag skapar i mitt hem i form av inredning, jag skapar smycken, jag målar, jag skapar med blommor och blomsterarrangemang och just nu gör jag en del av en ganska avancerad halloweenoutfit. 
Skapandet är min helande kraft. Till veckan ska jag även köpa små söta hushyllor och måla dem. Små projekt.. Men bra projekt. 

Sen är det en Vera i ugnen. Den är till någon alldeles speciell. <3
Tomas gör ullskor i garaget, Svea sover och jag har tänt ljus överallt. 

Ångesten är där men den är hanterbar. Jag är glad idag.
Svea har lekt på förskolan ett litet tag och sen varit här hemma med mig och morfar. Höstluften gör oss gott.

Snälla nån.. Låt mig få en till sån här dag imorgon. 

Puss /Mama Linda 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar