söndag 7 september 2014

Finnas för dig och bli frisk för dig

Jag kommer alltid att finnas för dig min älskade Svea.
Mamma är bara och får plåster i magen (så kallar vi det.)
På tisdag kommer du, mormor och moster och hämtar mammsen från den plats som hjälpt mamma med att kunna gå vidare och kämpa med tröttheten som sköljt över henne. 
Jag ska kämpa med all kraft och all vila, med allt jag har för att åter igen bli den mamman jag var. <3
Mamma är trött nu, mamma kan inte göra så mycket av det hon brukar.
Men ha tålamod min älskling. Snart är jag tillbaka. Jag ska vara med dig var enda dag. Och antingen är pappa, mormor, morfar eller moster med oss. Så att mamma kan vila lite när det behövs.
Du ska såklart även få vara med dina vänner på förskolan några timmar varje dag.
Och du ska få träffa bästisarna Vide och Alfred. Mammas utmattningssyndrom ska inte påverka dig. Ditt liv ska rulla på med samma glädje som vanligt. Mamma kommer alltid att vara med. Var eviga dag. Och ibland ska mamma vila. Och då finns alltid någon annan du älskar hos dig. 
Allt blir bra min skatt.
På tisdag hämtar du mamma. Och då ska vi titta och lukta på blommor. Som du älskar att göra.

Tack för att du gör mig till en kämpe. Det är du som får mig att bli frisk en dag. 
Vi klarar det tillsammans.  <3

God natt min skatt.

Puss / Mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar