onsdag 3 september 2014

Familjen och politiskt tänk

Idag fick jag hålla om mina älsklingar. De bästa som finns i hela vida världen. 
Tack. <3 Det blev en snabb runda på stan med fika. Sen tillbaka till lugnet för att vila min enormt trötta kropp. Dock skönt med lite permis. :)

Sen kollar jag in en massa politik som vanligt. Följer så många debatter jag orkar både på tv och internet. Det är lite svårt att hålla lågan uppe nu men det är ett MYCKET STORT INTRESSE för mig.
Läser de flesta politikprogram och valmanifest som finns faktiskt. Även om läsandet är lite si och så just nu så försöker jag hålla mig uppdaterad. 

Men sen så blir en ju rätt så full i härligt
välbehövligt skratt då en ser att tydligen vem som helst kan låtsas vara kommunpolitiker. Hahaha! Jösses.. 
Skulle vilja dra en debatt med några av dem och se vad som händer på ca 10 sekunder? Haha! Tror min rosa slägga skulle golva de flesta. ;)
För det ska en då veta. Ska en ha något att säga om sitt eget parti så ska en veta vad de andra står för.
Plugg! En jävla massa plugg. 

Bara 11 dagar kvar nu.
Om (när) F! kommer in i riksdagen, och ENDAST då får de röd/gröna majoritet om de vinner valet.
Annars kan ni ju hälsa SD välkomna till en vågmästarroll för då blir det en minoritetsregering för S, MP och V.
Så mitt största råd är (om ni vill ha en socialdemokratisk regering) är att rösta på F!. F! kommer då att skapa en majoritetsregering med sina procentenheter tillsammans med S, MP och V. Det blir en vacker röd/grön/rosa regering. <3

Stödrösta för fan! Annars får SD makt. Men med F! i riksdagen så får SD och alliansen inte ett skit! 
Enkel politisk matematik!
Tänk till nu Sverige! <3

Puss /Mama Linda 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar