måndag 16 juni 2014

Ännu en dag i huset

Ännu en superfin dag i vårt nya hem. <3
Och för varje dag så ser det också lite bättre ut. Hehe..
Vi plockar och packar upp lite varje dag och fixar och donar all ledig tid.
Tiden där emellan så jobbar Tomas (jag gick på semester idag), hänger vi tillsammans som familj, käkar, myser, leker och hälsar på, får besök och strosar. :)

Idag käkade vi frukost på mormorns jobb. Före det hann jag städa hela nedre våningen också. Tidiga mornar ger långa och produktiva dagar. NICE!
Vi har även kikat in några affärer idag. Det är ju alltid kul. ;)
Sen har Svea sovit middag i 1000 år. Och jag somnade även själv i 30 min på golvet bredvid hennes säng. Tror fan jag måste ha en ny höftkula efter det. Jisses vad stel och helt ledbruten man blir. Gah!

Vi har även haft besök av mormor, Fredrik, kusin Lotta, Erika och även Olle och Staffan hann kika in i några sekunder. ;)
Så trevligt!
Imorgon kommer både moster, Anna, Lena och Alfred.
Det blir mycket fikande kan jag lova. Men imorgon ska jag även göra ett fruktfat. Pallar inte med en bulle till på ett tag. Har fått 70 stycken sjuuuukt goda bullar av min kusin Jennifer. Och de är mjölkfria och helt jävla underbara!
Men ont i magen får jag i alla fall. För jag har käkat så jävla många. Hehe..

Ikväll hände något väldigt ovanligt. Svea kunde inte sova. Men jag förstår varför. Hon sov middag sent och länge. Inte så konstigt då. ;)
Men hon var varken ledsen eller arg. Bara glad och vaken. Så hon fick ligga i min famn i soffan och se på Dora på paddan. 
Skönunge! Ca 21:30 somnade hon äntligen. Senaste någonsin. Får se vad som händer imorgon. Men vi har ju sommarlov så det är helt lugnt. :)

Efter Svea somnat så planterade jag och gubben min fina blåbärsbuske som jag fått av mina fina kollegor. Den kan bli 1,5 meter hög. Skitcool!
Sen vattnade jag blommor och efter det har vi röjt i garaget så inni helvete!
Alla kartonger är tomma och allt är på plats. Så satans skönt!
Hela nedre våningen är klar. Jag ska försöka hinna fixa övervåningen på torsdag för då är Tomas ledig och är med Svea så jag kan koncentrera mig på att packa upp och ställa iordning allt. 
Det har gått sjukt bra allt med hela denna flytt. Skönt! 

Vi har lite småfix kvar. Som att olja altanen och bron. Fixa i trappen med lite färg eftersom den fick en del flyttskador. ;)
Måla lite på bodan och runt garaget och såklart måla mitt fina älghorn. 
Så nog finns det jobb för oss i sommar. Men inte överdrivet mycket. Vi tar allt som det kommer. Och knogar på lite varje dag. 

Idag hämtade vi även våran nya snygga gräsklippare. En röd Klippo. Sjukt fin faktiskt. ;)
Så nu är det bara att klippa. 
Svea fick sig en liten vattenkanna samt två små bandyklubbor och en bandyboll. Hon fick välja själv. Hehe..
Helst av allt ville hon ha en leksakscrossare och en leksaksskoter. Men det fick bli något med utelek. Och då valde hon kanna och bandykit. :)

Nä fy fan vilken novell detta blev då.
Jaja.. Känner inspiration för att skriva, för att inreda, för att städa, fixa, hitta på en massa saker och jag är trött men ändå pigg.
JAG ÄR FAN ÖVERLYCKLIG! ;)

Lokgatan i mitt hjärta. <3

God natt!

Puss /Mama Linda 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar