onsdag 18 juni 2014

P-piller

Jag har ju som sagt minst en cysta på min vänstra äggstock. Den är stor som en clementin och ömmar ibland så att man nästan blir knäpp. Ska på återbesök på sjukan nästa vecka. 
Måste nog förresten flörta med mig någon som kan hänga med Svea under tiden som jag undersökt.
Småbarn + gynundersökning= jävligt dålig kombo. Hehe..

Vidare till cystan.
Ja.. På grund av den och alla andra cystor jag haft under åren så har jag nu fått byta till p-piller eftersom jag har en så hög cystbenägenhet. 
Jag har alltid haft mini-piller eller inget alls.
Är skeptisk till P-piller.. Jävligt skeptisk.
Jag var tvungen att ha två läkarutlåtanden och ändå så väntade jag två veckor innan jag tillslut stoppade första pillret i munnen. Läskigt! :(

Mitt piller heter Qlaria och innehåller naturligt östrogen. Alltså inte syntetisk som i de flesta andra piller.
Det är ett ganska nytt piller.

Och tro på fan.. Jag mår bra och min kropp är i mer balans.
Okej. Första veckan kände jag mig helvetes grinig och hormonerna flödade som fan. Men det har lugnat ner sig nu.
Jag har min fösta mens efter pillerbytet nu och det är mycket mindre och mindre smärtsam. Great! Jättebra!
Och som en liten bonus så har min hy blivit jättefin.. 
Och en annan sak (inte bonus) är att bobsen värker och växer! What the fuck?!! 27år gammal och NU växer de? Mystiskt..

Men cystan verkar vara kvar. För det värker. Läkaren hoppades att pillerna skulle göra så att den försvann. Men vi får väl se. Hoppas. 

Men jag är då ändå positivt överraskad över hur dessa p-piller verkar på mig.
Bara bra saker hittills.
Förutom värkande bobisar då. :/

Puss /Mama Linda 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar