måndag 2 juni 2014

När livet (spyan) knackar på

Igår kände jag mig så himla glad över att flytten är så nära och att vi var så sjukt effektiva i packningen. :)
Jag pysslade på med lite av varje.. Bland annat Sveas fotölj.. Som fick en randig sittdel. NICE BAJS!

Nöjd, glad och förväntansfull la jag mig till sängs..
Några minuter senare vaknar Svea och är lite ledsen. Hon vrider och vänder på sig. Tillslut ställer hon sig på alla fyra och kaskadspyr ner på sina egna händer. Ja.. Och på kudden, ett mjukisdjur och på madrassen.. :( hm... 
Det var en lagomt trevlig överraskning. Suck.. 
Lite virrig och trött så tvättar jag en ledsen unge.. Bär sen allt med spya på in i duschen (där det ligger kvar än och myser) och sen så fick jag gräva i flyttkartonger och säckar efter handdukar och extramadrassen som vi har.. shit!
Men Svea lugnade sig mycket snabbt och blev glad och faktiskt lite busig.. Hehe.. 
Jag lyckades tillslut bädda en kräksäker säng med dubbla handdukar som lakan och en stor fluffig handduk som kudde. 
Svea tyckte tydligen denna nödlösning vad grymt bra. För hon somnade på 10 min. ;) 
Tappra, duktiga och härliga unge. 
Jag däremot hade svårt att somna.. Jag började såklart också må illa. Av blotta tanken på spya. Bläääää..
Tvättade mig 17 gånger och begravde mig själv i handsprit. 

Ingen mer spya efter det.
Hon har druckit sin välling på morgonen.. Men däremot ratade hon både macka och clementiner. Vilket är ovanligt.
Så matlusten är sämre.. Men inte helt borta. :)
Hon är busig, glad och går omkring och sjunger. Så jag hoppa såklart på att det var EN spya och inget mer. Och att det inte är magsjuka.
För jag har verkligen inte tid att få magsjuka nu. Vi ska flytta! Punkt slut! ;)

Usch vad hjärtat går sönder då barnen är sjuka. :( Men som tur är så är de då tåliga och i alla fall Svea tar de flesta åkommor mycket bra. Själv hade man ju gått under av att spy så där. Men hon tog det mycket bra. 
Starka tjejen min! <3

Och självklart så händer detta då min andra hälft är på en snabbvisit till norr för att få lite scheman, kläder och info om sitt nya arbete. 
Men ensam ska man ju tydligen vara stark. Men inatt kände jag mig inte speciellt kaxig kan jag lova. Fy fan..

Måste ta tag i spyhögen i duschen nu. Hoppas som fan att det finns tvättid. 
Shit pomfritt! :(

Man får väl leva i nån slags spyakräck idag då.. Man bara vääääntar på nästa. Urk. :( 

Puss /Mama Linda



1 kommentar:

  1. Det är så roligt att du bloggar igen. Hoppas att ni kryar på er snabbt - sämst timing! SNART HUS FÖR BÖVELEN! :D

    SvaraRadera