onsdag 25 juni 2014

Hej jag heter Linda och jag har ENDOMETRIOS

Hemma och ska snart ta tag i kaoset. Hehe. ;)

På Sunderbyn var det inte kul. Har fått många svar som är mindre roliga men som bekräftar det jag har känt länge. Jag är inte förvånad. Förstod det redan själv. 

Jag känner min KROPP!

Jag har endometrios. Rätt så rejält efter 10 års problem. 

Men nu ska det behandlas, utredas och de släpper mig inte. Har aldrig träffat en bättre läkare i hela mitt liv. :)

Hon såg mig och mina besvär och var så enormt duktig och tillmötesgående.

Hon såg mig. Tack! <3


Efter alla mutterier så drog jag och mamma på en stadstur som innehöll shopping, mat, fika och en massa strosande. Underbart att bara få rå om varandra en hel dag. Helt utan måsten. 

Jag köpte bland annat en mutthatt (se bild) för att minnas denna muttiga dag.. Eller nått. ;) hehe..

Sen blev det lite allt möjligt smått och gott.

Knoppar till Sveas garderob, kläder, ljus, smink och sånt. 


Nöjd och rätt så glad.

Men ändå lite ledsen.. Såklart. Inte kul att veta att smärtan förmodligen kommer sitta kvar och bli värre.

Det är långt kvar innan detta är över. Om det någonsin får ett slut. Men vi tar det som det kommer.. 

Jag får hjälp i alla fall. :)


Puss /Mama Linda 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar