måndag 2 juni 2014

Vi överlever

Jodå.. Nu börjar vi piggna till lite här. Svea slukade frukostflaskan med hull och hår. :) Hungrig unge kan jag lova.
Maman är inte riktigt på topp. Men det känns bättre än igår och bara man får ligga och dra sig ett tag så blir det nog bra. ;)

Vi överlever..
Vi har klarat oss igenom så jäkla mycket sjukdom och hinder detta år så vad gör då en liten magsjuka? ;)
Jag har varit mer sjuk än någonsin detta år men nu är jag mycket piggare. Bara en värkande cysta på äggstocken som spökar nu. Men det kan man också leva med. ;) absolut! 
För det kan vara så jäkla mycket värre. Jag är helt klart på väg mot en friskare tid i mitt liv. Som jag ska kämpa för att hålla mig kvar i. ;)
Vi satsar på hälsa, familj och välmående nu med denna flytt. Det är så nära nu. 

Jag ser det som en erfarenhet att ha varit så sjuk i ett års tid. 
De flesta andra sjukdomar jag råkar ut för är bara en fis i en påse. Alltså har jag blivit tåligare.
Jag ser på den friska tiden med enorm entusiasm och de dagar jag är superpigg vill jag få ut allt från dagen. :)
Jag har blivit mycket mer tolerant och förstående mot andra människor som inte har hälsan med sig. 
En sjukdom är inget man väljer. Frågan är vad man väljer att göra med den.
Man måste kämpa och aldrig ge upp. Pröva allt som finns och kämpa för sitt friska liv. 
Det har jag gjort. Och rätt vad det var så kom jag ut ur mitt långa långa skov.
Man tar inget för givet längre. 
Livet är så enormt värdefullt.
Tänk.. Jag får och kan köra bil igen, gå i trappor utan större problem och inte vara snurrig hela tiden.
Ibland blir jag ostadig för jag har extremt dålig balans. Men det är ändå så mycket bättre. :)
Livet åter. Så då tar vi tag i resten. 
Välmående, mindre stress, mer tid tillsammans och tryggheten som vi finner i familjen.
Det ger denna flytt oss. Det behöver vi.
Nästa steg.. Ett steg jag längtar enormt efter. 

Och jag längtar efter många vänner i norr. 
Så enormt mycket.
Jag längtar också efter sommaren och allt den bjuder på. 
Sen blir det mycket jobb. Men det längtar jag också efter. ;)
Mycket nytt.. Mycket spännande.
Men så roligt! Allt är så underbart roligt!

Igår tapetserade sambon i gästrummet. Blev superbra. 
Tänk när man får sätta tänderna i alla rum och skapa allt man bara vill. 
Lycka! 

Puss /Mama Linda 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar